Blog
In de tram onderweg naar de RAI denk ik voor het eerst na over wat mij te wachten staat. Wat moet ik eigenlijk verwachten? Wat voor mensen komen er? Eenmaal bij de RAI aangekomen is het eventjes wachten op Iris, om vervolgens tegelijk de beurs binnen te gaan. We liepen de RAI binnen, gaven onze jassen af en meldden ons bij de balie voor de toegangsbandjes. Hierna liepen we de beurs binnen en keek ik om mij heen. Het was enorm, overal waren stands van verschillende merken in verschillende vormen, kleuren en maten. Wat mij opviel is dat er bijna geen kindjes lopen, alleen bloggers, vloggers, redacteuren, winkeliers, verkopers en stylisten. WAUW. Dat is het eerste wat ik dacht! Het was mega, er stonden meer dan 100 merken waarvan de meeste kinderkleding. Iedere stand had zijn best gedaan om er zo mooi mogelijk uit te zien. Overal was iets te zien. Bij de ene stand waren kinderen aan het dansen op Bruno Mars, bij de andere stand werd popcorn gemaakt, ergens anders kon je tekenen op afwasbaar papier, je kon je haar laten doen of je make-up een touch up geven! Echt er was van alles te beleven. De kleding en de stands waren verrassend! Het viel mij op dat er veel neon kleuren waren gebruikt in het decor, maar ook in de kleding. Wat ik ook leuk vond was dat op iedere stand snoep te krijgen was! Het was onwijs leuk om de kinderkledingbeurs mee te maken. Ik ben benieuwd naar de volgende!
Mijn eerste meeting als stagiaire. Samen met Margo en Iris reisde ik af naar het noorden van Amsterdam. Hier zit het hoofdkantoor van Tumble ?N Dry in een mooi gerenoveerd pand. Tijdens de meeting hoorde ik voor het eerst over de opening van de nieuwe conceptstore in Breda. Deze opening moesten wij gaan voorbereiden, dus de perslijst samen stellen die volledig is afgestemd op Tumble. Afgelopen woensdag, 7 december 2016, opende de Tumble ?N Dry store feestelijk zijn deuren. De winkel zit in een oud pand in de Veemarktstraat in het oude centrum van Breda vlakbij een pleintje met gezellige lunchspots. Buiten waren veel ballonnen en keek je naar een gezellige etalage. Bij binnenkomst viel het mij gelijk op dat deze nieuwe store kindvriendelijk is. Tussen de kleding rekken door is er genoeg ruimte, waardoor je gemakkelijk samen met je kindje kan lopen zonder dat hij/zij iets omstoot. In de store is er ook gedacht aan de entertainment voor kinderen, er is een iPad voor de oudere kinderen en voor de kleintjes is er een speelhuisje. Deze winkel heeft niet alleen kleding, maar ook veel accessoires zoals nachtlampjes, stuiterballen en bekers met initialen. 
Tijdens de opening was er gezorgd voor de catering en kon er gekozen worden tussen prosecco of een smoothie. Ook waren er heerlijke taartjes, knapperige boterkoek, roodfruit crumble en een chocolade karamel bar. Hmm, perfect!! Naast het eten heb ik mij natuurlijk ook bezig gehouden met de gasten zelf. Ik heb contact gelegd voor PR4Kids en heb mijzelf vermaakt. Er heerste een hele goede sfeer, alle kindjes en mama?s vermaakten zich en waren enthousiast!     
Vandaag is het  de eerste dag van de herfstvakantie. Een dag om lekker met je kinderen erop uit te gaan. Maar deze dag is het ook de Internationale dag voor de uitroeiing van armoede. Deze dag wordt jaarlijks over de hele wereld gevierd op 17 oktober. Armoede; het lijkt een ver-van-ons-bed show, maar dat is het helaas niet. In Nederland zijn er (te) veel mensen die onder de armoedegrens leven en worden 1 op de 9 kinderen geboren in armoede. Als PR bureau worden ons dagelijks nieuwe baby- en kind producten voorgesteld. Wij worden op de hoogte gehouden van de nieuwste kledingcollecties en het hipste speelgoed. Als ouders willen we immers allemaal het beste voor ons kind. Lang niet alle ouders kunnen zich de nieuwste spullen veroorloven. Een groot percentage ouders kan zich zelfs weinig tot niets veroorloven voor de komst van hun kindje. Dit heeft ons aan het denken gezet. Als wij succesvol PR campagnes kunnen draaien voor merken en producten, dan kunnen we dat misschien ook wel voor een partij die zich inzet voor minderbedeelde ouders. De Stichting Babyspullen is zo?n partij. Zij zamelen babyspullen (en donaties!) in van andere gezinnen en winkels en verdelen deze over babypakketten. Deze pakketten worden uitgedeeld aan ouders die dat nodig hebben. Deze ouders kunnen dat aangeven bij hun verloskundige of andere hulpinstantie en krijgen zo een steuntje in de rug. Het vereist een hoop werk en organisatie om zo? n stichting goed te laten reilen en zeilen. Er zijn inmiddels 140 vrijwilligers die zorgen dat een warmhoudkruik gestructureerd van het ene wiegje naar het andere gaat.  Een warmhoudkruik is een voorbeeld van een bepaald niet overbodig luxe product voor de start van een leventje. Zo zijn er nog een heel aantal andere basics die nodig zijn voor een goede start. Wij dragen deze Stichting sinds deze zomer een warm hart toe en werken vanuit onze PR expertise mee aan het cre?ren van awareness voor hun bestaan. Deze week doen wij mee aan de ?luxe? campagne, die vanaf vandaag 9 dagen lang via onze Facebook pagina loopt. Doe ook mee en deel elke dag het babyproduct van die dag in jouw netwerk, zodat jouw netwerk dat weer verder kan delen!Laten we met z?n allen stilstaan bij het feit dat de meeste basic babyspullen niet voor alle gezinnen even vanzelfsprekend te veroorloven zijn. Ieder kind verdient een goede start!Wil je meer weten over de Stichting Babyspullen? Bezoek hun website op www.stichtingbabyspullen.nl of hun Facebookpagina www.facebook.com/StichtingBabyspullen
Stage?
 PR4Kids biedt PR en Communicatie Stage (Mbo / Hbo-niveau). Op dit moment zijn wij op zoek naar een stagiaire voor een meewerk stage (uren in overleg).Waar? Bij PR4Kids; een PR-bureau m?t showroom, gericht op de kinderbranche. PR4Kids richt zich op zowel de offline- en onlinemedia. Wij zijn gevestigd in Aalsmeer, aan de rand van Amstelveen (tegenover het Amsterdamse bos).Wat bieden wij? Een dynamische werkomgeving, waarbij geen ??n dag hetzelfde is. Je loopt stage waarbij je de kans krijgt een kijkje te nemen in de keuken van een PR bureau in de kinderbranche. Wij bieden een marktconforme stagevergoeding aan.Werkzaamheden? Je werkt ondersteunend op organisatorisch en uitvoerend gebied. We stellen eigen initiatief op prijs. Onder de werkzaamheden valt:# Helpen bij verschillende persevents# Adviseren van stylisten in de showroom# Opvolgen persaanvragen# Onderzoek naar nieuwe media en trends# Bijhouden van onze perslijst# Beheren van onze social media als Facebook, Instagram & Pinterest# Bijhouden van onze blog# Verwerken/ bijhouden van publicaties# Het vullen van de website/virtuele showroomEisen? Je volgt momenteel een Mbo / Hbo-opleiding. Je bent proactief, creatief, assertief en zelfstandig en je hebt kennis van social media. Daarnaast ben je communicatief sterk, ga je recht op je doel af en heb je een goede beheersing van de Nederlandse taal. Ben jij benieuwd hoe het er bij een PR bureau aan toe gaat? Dan is deze stage echt iets voor jou! Periode?
 Per direct of per februari 2017.Interesse?
 Stuur je motivatie met cv & pasfoto aan info@pr4kids.nl o.v.v. ?stage PR & communicatie?. Neem ook alvast een kijkje op www.pr4kids.nl.
Legends22, het vrolijke stoere jongensmerk. Mooie grafische en opvallende prints sieren de gehele collectie. Naast de fantastische kleding, heeft Legeds22 ook een groot en warm hart. Voor elk verkocht kledingstuk, doneren ze namelijk een vast bedrag aan de Johan Cruyff Foundation. Deze foundation ?brengt de jeugd in beweging? door o.a. Cruyff Courts te bouwen en schoolpleinen uitdagender te maken. Afgelopen zomer heeft Legends22 haar eerst ecollectie gelanceerd, hiermee werd een bedrag van ?1877,- binnengehaald. Deze cheque is overhandigd tijdens de open-dag van de Johan Cruyff Foundation. Legends22 hoopt ook komende winter weer een mooi bedrag op te halen, waarmee meer Cruyff Courts gebouwd kunnen worden.
Opzoek naar leuke inspiratie? Handige tips en kortingsbonnen? Het nieuwste nummer van "welkom in de wereld", h?t magazine van Pr?natal, ligt nu in alle Pr?natal winkels.In de nieuwste editie vind je leuke en handige artikelen voor jou en je kindje, kortingsbonnen, cadeaus, handige tips voor bijvoorbeeld de aankoop van een kinderwagen en nog veel meer! Het magazine is gratis op te halen tijdens het shoppen in een van de winkels of online te lezen. Daarnaast is het magazine ook een ideale inspiratiebron voor bijvoorbeeld de inrichting van je babykamertje.De leukste must-reads op een rijtje:    ?    Papa Johan vertelt: een dagje op de Pr?natal fotoshoot (lees hier een leuke preview)    ?    Hoe vind ik de kinderwagen die mij past?    ?    De perfecte jeans voor tijdens jouw zwangerschap    ?    Interview: fashionable mama Janine    ?    De allerzachtste knuffels voor jouw kleintje    ?    Producten voor 100% spetterplezier    ?    De mooiste babykamertjes ?n styling    ?    Nieuwe producten in het Pr?natal assortiment    ?    Welkom in de Wereld: het verhaal achter    ?    Kraamfeest, kraamvisite en leuke versiering    ?    En nog veel meer mama-, papa- en babymusthaves!
Jeej, de scholen beginnen weer. En dat betekent nieuwe kleren! Nu de laatste warme dagen aangebroken zijn, kijken wij stiekem alweer een beetje uit naar de herfst. Laat die frisse, maar zonnige dagen maar komen. De dagen waarin we in ons nieuwe outfit in de plassen kunnen springen.Opzoek naar de perfecte outfit? Voor de boysBroek: Moodstreet ? 44,95Sweater: LCEE ? 54,95Boots: Develab ? 99,95Tas: kidswithflair.com ? 99,-Schoolartikelen: Zeeman ? 0,99Voor de girlsRokje: LoFff ? 37,95Bodywarmer: Kidz Art ? 49,95Boots: Red-Rag ? 109,95Tas: Kidswithflair.com ? 99,-Schoolartikelen: Zeeman
Ondernemen met ons HartAfgelopen mei zijn wij benaderd door de Stichting Babyspullen. Deze stichting is in 2012 opgericht door een gezin in Alkmaar, om gebruikte baby spulletjes een goede bestemming te geven. Er groeien in Nederland nog veel te veel kinderen op in armoede en deze stichting helpt ouders en kinderen in deze situatie opstarten met speciaal daarvoor samengestelde babypakketten. De stichting Babyspullen is in de afgelopen jaren enorm gegroeid en geprofessionaliseerd. De mate van bekendheid en vindbaarheid in de markt is momenteel van groot belang om nog veel verder te kunnen groeien. Voor stichtingen zoals deze zijn de budgetten klein, maar de belangen groot. Zonder zichtbaarheid komen er te weinig donaties en goederen binnen waardoor zij hun doel, het helpen van minder bedeelde gezinnen, niet voldoende kunnen bereiken. Deze stichting wordt grotendeels gerund door vrijwilligers die zich belangeloos inzetten voor de behoeften van anderen. Zowel particulieren als bedrijven kunnen zich aansluiten om zo het verschil te maken. PR4Kids heeft daarom besloten dit doel ook te gaan steunen. Dat doen wij door dat te doen waar we goed in zijn, namelijk het genereren van publiciteit. Wij zullen dit jaar de PR verzorgen voor deze stichting omdat hun doelstelling ons raakt. De boodschap dat er zoveel kinderen in armoede geboren worden, moet nog vaker en nog duidelijker verkondigd worden zodat we daar gezamenlijk iets aan kunnen doen. Wij dragen ons steentje bij, jij ook? Lees meer over deze stichting in ons persbericht en op de website www.stichtingbabyspullen.nl.Margo de Bont-KikkertEigenaresse PR4Kids
Van zingend in de keuken tot een uitgetelde vader op de bank na een zware papadag: er zijn z? veel redenen om trots op papa te zijn! Daarom zet Pr?natal alle papa?s in het zonnetje voor Vaderdag met de campagne ?Trots op Papa?. Van 31 mei t/m 18 juni kunnen alle Pr?natal fans hun leukste, meest herkenbare video insturen via www.trotsoppapa.nl en zo kans maken op stoere papaprijzen.Kleine scoop: tot en met Vaderdag zal Pr?natal zelf ook een aantal grappige Trots op Papa video?s delen met de fans.Echter zijn de leukste video?s van onze fans, de papa?s en hun kleintjes te vinden op www.trotsoppapa.nl en op het YouTube-kanaal van Pr?natal. Op zondag 19 juni (Vaderdag) onthult Pr?natal de mooiste inzendingen in ??n grote ?Trots op Papa? video. Deze inzendingen zijn daarnaast tegelijkertijd de winnaars van ??n van de stoere papaprijzen, zoals de Bugaboo Diesel Denim kinderwagen of de Stokke MyCarrier buikdrager.