[Julien Maze] Lancering
By PR4Kids
07/11/2018
FATHERS IN FASHION
. Iedereen mag meespelen bij nieuw kindermodemerk Julien Maze. 



Nadat ze elkaar als tieners ontmoetten op een basketbalpleintje in Amsterdam, was de levenslange vriendschap van Worthy de Jong en Gerwin Dors beklonken. Al wisten ze toen nog niet dat ze respectievelijk profbasketballer en Retail professional zouden worden ‘als ze later groot waren’. En, boven alles, allebei vader van een zoon: de perfecte combinatie voor een kwalitatief goed, sportief en no nonsens kinderkledingmerk, Julien Maze.



Verboden voor eenhoorns en dino’s

“Waarom zijn eigenlijk bijna alle kinderkledingmerken bedacht door vrouwen?” vroegen de kersverse vaders van Julien en Maze zich af. “Houden vaders soms niet van leuke kleren voor hun kids? En waarom kunnen we niks vinden zonder eenhoorns voor meisjes of dinosaurussen voor jongens?” Ze stroopten hun modieuze mouwen op en gingen aan de slag. Worthy als creatief talent en Gerwin als zakelijk brein. Het resultaat is het kindermodemerk waar zij zelf naar op zoek waren, maar nergens konden vinden.



Fair play
Julien Maze is gebaseerd op dezelfde regels als het basketbalplein van weleer: iedereen is welkom, ongeacht geslacht, kleur of achtergrond, als je maar eerlijk speelt en tegen een stootje kan. “Dezelfde waarden die we onze kinderen mee willen geven in het leven,” leggen de heren uit. “Verder willen we dat ons merk uitgroeit tot een toffe plek. Net als het basketbalplein, waar kinderen, ouders en verzorgers ons optimistische geloof delen, dat écht contact de wereld een stuk mooier en veiliger maakt.”

So cool
Los van die mooie woorden en waarden, moeten de kleren voor de 2-10 jarige jongens en meiden natuurlijk vooral ook comfortabel en cool zijn. En dat zijn ze. Gemaakt in Portugal van 100% katoen (GOTS gecertificeerd), trapt het merk af met een bescheiden collectie, die hongerig maakt naar meer. Zachte T-shirts, kleurrijke broeken en super originele loungepakken met hoodies. Maar alles kan ook door elkaar gedragen en met elkaar gecombineerd worden. Omdat iedereen anders is, maar ook helemaal zichzelf moet kunnen zijn. Precies waar het merk voor staat.

Over Julien Maze
Julien Maze is een premium streetwear merk, met kleding waarin kinderen van 2-10 jaar de wereld kunnen ontdekken. Uitzoeken wie ze zijn zonder hokjes en vooroordelen. In kleren die niet uit sprookjesland komen, maar de echte wereld laten zien. Die gemaakt zijn met extra aandacht voor die wereld en die nooit, maar dan ook nooit jeuken.

Julien Maze, premium streetwear exclusief voor kinderen, is opgericht in 2018 door Gerwin Dors (34), retail professional en zakelijk brein & Worthy de Jong (30), creatief talent en professioneel basketballer.

De lancering van Julien Maze zal plaatsvinden in de (Food) Hallen - in het winkelstraatje van de Hallen op zaterdag 24 november van 13:00 tot 17:00
Adres: Hannie Dankbaarpassage 5, 1053 RT Amsterdam.

      

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Niet ter publicatie
Voor meer informatie of persuitleen
Margo de Bont - Kikkert | redactie@pr4kids.nl | +31 (0)20 761 03 90
Download beeldmateriaal op onze beeldbank: www.pr4kids.nl/beeldbank

Voor verkoopinformatie
Julien Maze | www.julienmaze.com

Beeldbank