Persberichten
Consumenten zijn zich steeds vaker bewust van het milieu en dat uit zich onder andere in het koopgedrag. My Nametags (https://www.mynametags.nl), een bedrijf dat naamlabels maakt voor kinderen, voerde een onderzoek uit naar duurzaamheid en daarin komt onder andere naar voren dat: •    consumenten vinden dat kinderkleding voor langere tijd moet meegaan•    84% van de ondervraagden zich weleens zorgen maakt om het milieu•    73% weleens duurzame kinderkleding heeft gekocht•    te kleine kinderkleding wordt doorverkocht of weggegevenWe vinden het milieu dus niet alleen belangrijk maar handelen daar ook naar! Zoekgeraakte kledingWie schoolgaande kinderen heeft, herkent het vast. Om de haverklap blijven er gymkleren op school liggen. Of nog erger, ze zijn nergens meer te vinden. Wat doe je dan? Uit het onderzoek van My Nametags blijkt dat ruim 54% van de ouders direct een nieuwe sportoutfit aanschaft. Zonde! En totaal niet in lijn met de duurzaamheid die veel ouders (51%) zo belangrijk vinden.  Duurzaam labelenOm te voorkomen dat zoekgeraakte spullen hun weg niet meer terugvinden naar de eigenaar is er een hele simpele oplossing. Een naamsticker! Uit het onderzoek blijkt dat een groot gedeelte van de ouders (80%) het labelen van kinderspullen een heel goed idee vindt. Zoekgeraakte items vinden hun weg zo veel makkelijker terug waardoor het niet nodig is om weer nieuwe kleren, knuffels etc. aan te schaffen. Goed voor het milieu én de portemonnee.Over My NametagsBij My Nametags bestel je makkelijk & snel naamlabels. My Nametags heeft een klanttevredenheid van 99% en ze streven ernaar dat getal zo hoog mogelijk te houden door de beste service denkbaar te geven. Kijk voor meer informatie en bestelwijze op https://www.mynametags.nl--------------------------------------------------------------------------------------------------------Niet ter publicatieVoor meer informatie of persuitleenMargo de Bont - Kikkert | redactie@pr4kids.nl | +31 (0)20 761 03 90Download beeldmateriaal op onze beeldbank: www.pr4kids.nl/beeldbankVoor verkoopinformatieMy Nametags | www.mynametags.nl 
Een modeshow bekijken? Boring! Een pop-up-loop-zelf-mee Fashion Parade in hartje Utrecht? Oh yeah! Bij Tumble ’N Dry hebben ze de nieuwe standaard gezet.Modeshow 2.0Een knalroze pop-up catwalk, knallers van outfits, echte stylistes en enthousiaste fans. Dat klinkt als één groot feest. En dat was het ook! Zaterdag 13 april presenteerde Tumble ’N Dry de nieuwe collectie Rosalie’s Favourites in de winkel in Utrecht. En daar was YouTube-ster Rosalie natuurlijk ook bij als special celebrity guest!DJ Bassa rocks! Tumble ’N Dry geeft jonge kinderen graag een kans. Op de beat van de nog maar 12-jarige DJ Bassa konden fans, samen met professionele modellen, shinen op de knalroze pop-up catwalk.Selfie time YouTube-ster Rosalie leidde de parade en natuurlijk werd er uitgebreid de tijd genomen voor selfies met haar fans. Een middag vol girlpower, heel veel genietende meiden en de presentatie van de favorieten van YouTube-ster Rosalie.De Tumble 'N Dry Fashion Parade is here to stay!      Over Tumble 'N DryWe are a group of Amsterdam-Noord creatives with a strong urge to play.We are hungry for fun-elements in everyday life. We satisfy our hunger by creating fresh kids-wear. At Tumble we love to get out of that comfort zone. Just a little bit. So we often push the PLAY button inside ourselves and hit it hard. And then boom, there it is… the gear in your hands.Tumble ‘N Dry is our way to express what we believe in: play for life. It is our little gesture of a cool and more positive world.. So we boost that positive energy, encourage to dare the unknown, celebrate freedom of creation and above all: inspire to play… and nope, its not just the kids that we want to inspire… Dare to tumble, cause it is the tumble that makes life interesting.-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------Niet ter publicatieVoor meer informatie of persuitleenMargo de Bont - Kikkert | redactie@pr4kids.nl | +31 (0)20 761 03 90Download beeldmateriaal op onze beeldbank: www.pr4kids.nl/beeldbankVoor verkoopinformatieTumble 'N Dry | www.tumblendry.com
Met ingang van heden gaat PR4Kids de PR verzorgen voor Noppies Baby en Toddler! De collecties vormen een rode draad door het gezinsleven. De functionele baby collecties kenmerken zich door zachte, comfortabele materialen. De baby maten lopen van 50 t/m 86. Voor kleuters vind je bij Noppies de meest diverse collecties, van maat 86 t/m maat 128. De uitgesproken prints en eigenzinnige pasvorm geven de verschillende collecties een uniek karakter. Ieder kind moet immers zich zelf kunnen zijn. -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------Niet ter publicatieVoor meer informatie of persuitleenMargo de Bont - Kikkert | redactie@pr4kids.nl | +31 (0)20 761 03 90Download beeldmateriaal op onze beeldbank: www.pr4kids.nl/beeldbankVoor verkoopinformatieNoppies | www.noppies.com
In week 15 zijn er 3 nieuwe spellen gelanceerd.. 1. Coral Reef Een onderwater avontuur. Plaats de 4 puzzelstukken op het spelbord zodat alleen de dieren uit de opdracht zichtbaar blijven. Een klassiek "hide & seek" concept met een nieuw thema en 48 eenvoudigere opdrachten, geschikt voor kinderen vanaf 4 jaar. 2. Color CatchHelp de dieren hun avondmaal te vangen. Plaats alle puzzelstukken op het spelbord, zodat de kikkers en salamanders dezelfde kleur krijgen als in de opdracht. Maar kijk uit! De dieren zijn transparant en veranderen van kleur, naargelang de ondergrond waarop ze geplaatst worden. Een kleurrijke Smartgame met 48 opdrachten voor kinderen vanaf 7 jaar. 3. My First Totem Bouw je eigen totem maar let goed op alle details. De SMARTMAX totem is niet alleen superleuk magnetisch speelgoed bestaande uit 8 blokken met verschillende vormen, geluiden en structuren maar bevat ook 24 opdrachten met de meest diverse totem-constructies.Over Smart Toys & GamesSmart nv is een Belgisch bedrijf dat in december 1992 werd opgericht in Kontich nabij Antwerpen. Onder Smart nv vallen vier merken: SmartGames (opgericht in 1999), SmartMax (opgericht in 2010), GeoSmart (opgericht in 2016) en Happy Cube (aangesloten in 2019). Vrijwel alle producten worden rechtstreeks door Smart in België ontwikkeld en in meer dan 70 landen over de hele wereld verkocht. SmartGames zijn super-leuke, logische denkspellen voor één speler. Elk spel heeft een uniek & innovatief spelmechanisme geschikt voor jong én oud. Met SmartMax kunnen jonge kinderen veilig de fascinerende wereld van magnetisme te verkennen. Geosmart is magnetisch constructiespeelgoed voor kinderen vanaf 5 jaar. En een Happy Cube bestaat uit 6 puzzelstukjes in een frame waaruit een perfecte kubus kan worden gemaakt.  Voor meer info, aarzel niet om een kijkje te nemen op de sites van SmartGames, SmartMax, GeoSmart of Happy Cube.-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------Niet ter publicatieVoor meer informatie of persuitleenMargo de Bont - Kikkert | redactie@pr4kids.nl | +31 (0)20 761 03 90Download beeldmateriaal op onze beeldbank: www.pr4kids.nl/beeldbankVoor verkoopinformatieSmartGames | www.smart.be
De nieuwe Sweet Petit collectie voor baby & peuter: ‘Petit a la Campagne’ Maandag 15 april lanceert Prénatal de nieuwste fashioncollectie ‘Petit a la Campagne’ van haar eigen baby- en peuterlabel Sweet Petit by Prénatal. De limited edition kledinglijn Sweet Petit van Prénatal kenmerkt zich door luxe in eenvoud; is stijlvol en is gemaakt met oog voor comfort, pasvorm en detail. De newborncollectie van Sweet Petit is verkrijgbaar van maat 56 t/m 68 en de peutercollectie van maat 74 t/m 104. Inspiratie van de collectie De collectie ‘Petit a la Campagne’ vindt haar inspiratie op het Franse platteland in de zomer. De warme zonnestralen schijnen over de tarwevelden, waar de kinderen spelen en een kleed ligt voor een picknick a la campagne. De zon gaat langzaam onder, de lucht wordt rood en maakt plaats voor een heldere en een zwoele zomeravond. Naast de heerlijke zomerse items voor de warme dagen, zien we door de gehele collectie ook de comfortabele sweat items: perfect voor de wat frissere avonden. Op de heerlijke, badstof items zijn inspirerende teksten te lezen als: Be Petit, Be Joyfull! Kleur & structuur Het kleurbeeld is het kleurenpallet van de zomerzon: zongebleekt geel, donkerrood van de ondergaande zon en zomers wit om het af te maken, met voor de meisjes nog wat roze voor een romantisch accentje. Ook in deze collectie is gekozen voor een fijne mix van structuren en kleurnuances, zoals de wafel- en ribstructuren. Door de zomerse kleuren zijn alle items met elkaar te combineren, voor zowel een hoogzomerse look als een frisse summer night. Key-items van het seizoen De key-items van het seizoen zijn de sweatromper en het eendelig pak in wafelstructuur. De bekende geweven jurk – met een verfijnd streepje en speelse ruches – is ook in deze collectie terug te zien. De badstof shirtjes en comfy sweats – met statement tekstjes – zijn échte musthaves voor zowel jongens als meisjes. Sweet Petit by Prénatal wordt door het designteam van Prénatal ontworpen. De designers putten voor de collectie uit hun eigen ervaring als ouders en zijn geïnspireerd door gelukkige kleine momentjes en alledaagse dingen. De limited edition Sweet Petit by Prénatal collectie wordt vier keer per jaar uitgebracht. Elke collectie heeft een wisselende ontwerpinspiratie en is exclusief te koop in de Prénatal winkels en webshop prenatal.nl. Enjoy this ‘Petit a la Campagne’!       
15 maart zijn ze dan eindelijk verkrijgbaar: de special editions van Duukies Beachsocks X Blond Amsterdam!  Duukies Beachsocks is de samenwerking met Blond Amsterdam aan gegaan, omdat het merk bekend staat om haar hele frisse, happy illustraties waar iedereen vrolijk van wordt. Daarnaast past de tekenstijl goed bij het het Duukies motto: Have fun in the sun! Voor het ontwerp is er gekozen voor zomers, maar toch stoer.. Echt Summer Blond!De special editions Duukies Beachsocks X Blond Amsterdam zijn vanaf 15 maart online verkrijgbaar voor € 21,95 en verkrijgbaar in de maten 24/25 t/m 32/33. (www.duukies-beachsocks.com) OP = OP Over Duukies BeachsocksDuukies Beachsocks zijn de fijne vervanging van de ouderwetse waterschoen. Perfecte bescherming tegen heet zand, scherp steentjes en schelpjes. UV50 beschermd en makkelijk aan te trekken. Geen vervelende gespjes en als groot voordeel dat kids er mee kunnen zwemmen. Ze drogen ook snel, net als zwemkleding!-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------Niet ter publicatieVoor meer informatie of persuitleenMargo de Bont - Kikkert | redactie@pr4kids.nl | +31 (0)20 761 03 90Download beeldmateriaal op onze beeldbank: www.pr4kids.nl/beeldbank
Voor verkoopinformatieDuukies Beachsocks | www.duukies-beachsocks.com
Op zaterdag 13 april lanceert Tumble ’N Dry de splinternieuwe collectie Rosalie’s Favourites in de eigen store in Utrecht – en natuurlijk is YouTube-ster Rosalie daar zelf bij. Partytime!Summer must-havesSpeciaal voor Tumble ’N Dry selecteerde Rosalie haar ultieme favorieten uit de nieuwe T’ND HI zomercollectie – van een girly ’N sporty Pomme d’Amour-hoodie tot een casual denim jurkje en coole zwart-wit gestreepte jeans. Deze  items zijn te herkennen aan de Rosalie-hangtag.Say HI to RosalieDe launch van Rosalie’s Favourites is één groot feest voor alle T’ND HI girls. Tussen 14.00 en 16.00 uur is er een meet ’N greet met Rosalie: je kunt met haar op de foto, ze deelt handtekeningen uit en er zijn lekkere hapjes.The street is your catwalkMeelopen in de Fashion Parade? Ook dat kan. Samen met Rosalie en Tumble ’N Dry modellen kunnen fans twee keer meedoen aan een de Fashion Parade, rond 14.30 en 15.30 uur, door de straat – inclusief muziek, ballonnen én een professionele visagist en fotograaf. Sparkle ’N shine!Get your goodiebagSchaf je tijdens het event een van Rosalie’s Favourites aan? Dan krijg je er een goodiebag ter waarde van maar liefst € 25 bij cadeau, met onder meer een Essence highlighter, T’ND potloden en stickers, gezichtsmaskers en een headphone.Over RosalieMeer dan 70K volgers en elke zondag en donderdag een nieuwe beauty- of fashionvideo op YouTube: Rosalie (15) is de heldin van alle teen girls. Waar ’N wanneerZaterdag 13 april a.s. van 14.00 tot 16.00 uur op de Lijnmarkt 19 in UtrechtARE YOU READY TO TUMBLE?        Over Tumble 'N DryHet Nederlandse Tumble 'N Dry is een toonaangevend label voor kinderen van 0-12 jaar. Bij Tumble ’N Dry geloven we in 'the magic of play': liever fun dan huiswerk en liever actie dan stilzitten. Daarom ontwerpen we kinderkleding om in te kruipen, klimmen en chillen met vrienden. Alles wat we maken, is playful, praktisch en verrassend betaalbaar. -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------Niet ter publicatieVoor meer informatie of persuitleenMargo de Bont - Kikkert | redactie@pr4kids.nl | +31 (0)20 761 03 90Download beeldmateriaal op onze beeldbank: www.pr4kids.nl/beeldbankVoor verkoopinformatieTumble 'N Dry | www.tumblendry.com
Amstelveen - Met ingang van heden gaat PR4Kids de Public Relations verzorgen voor de merken van Smart Toys & Games. De eigenaresse, Margo de Bont-Kikkert, is verheugd met de komst van deze nieuwe klant. Het is mijn streven een zo breed mogelijk publiek te bedienen met mijn merken. Smart Toys & Games is een echte aanvulling.Over Smart Toys & GamesSmart nv is een Belgisch bedrijf dat in december 1992 werd opgericht in Kontich nabij Antwerpen. Onder Smart nv vallen drie merken: SmartGames (opgericht in 1999), SmartMax (opgericht in 2010) en GeoSmart (opgericht in 2016). Vrijwel alle producten worden rechtstreeks door Smart in België vervaardigd en in meer dan 70 landen over de hele wereld verkocht.SmartGames zijn super-leuke, logische denkspellen voor één speler. Elk spel heeft een uniek & innovatief spelmechanisme geschikt voor jong én oud. Met SmartMax kunnen jonge kinderen veilig de fascinerende wereld van magnetisme te verkennen. En Geosmart is magnetisch constructiespeelgoed voor kinderen vanaf 5 jaar.Voor meer info, aarzel niet om een kijkje te nemen op de sites van SmartGames, SmartMax of GeoSmart.Lancering Nog een leuk nieuwtje is dat Smart Toys & Games op maandag 11 maart, onderstaande nieuwe spellen gaat lanceren! Stay tuned.. -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------Niet ter publicatieVoor meer informatie of persuitleenMargo de Bont - Kikkert | redactie@pr4kids.nl | +31 (0)20 761 03 90Download beeldmateriaal op onze beeldbank: www.pr4kids.nl/beeldbankVoor verkoopinformatieSmartGames | www.smart.be
Heb je je ooit wel eens willen kleden in een van de prachtige meesterwerken van Picasso, Matisse of Gaugain? Grijp dan nu je kans, want voor het voorjaar van 2019 heeft Room Seven zich laten inspireren door deze meesters. De collectie bestaat uit prachtige prints en kledingstukken ontworpen met bijvoorbeeld de uitgeknipte bloemen van Matisse, de gezichten van Picasso en de kleuren van Gaugain.Bij Room Seven hebben we altijd al van kunst gehouden, en vooral van kunstenaars van het begin van de 19e eeuw. Denk hierbij aan Matisse, Picasso, Abstracte Kunst en het Expressionisme. We geloven ook dat kunst belangrijk is voor kinderen. Daarom willen we kinderen aanmoedigen om creatief te zijn met kleuren, te spelen met vormen en te experimenteren met prints, scharen en gekleurd papier. Denk aan de cut-out-kunst van Matisse bijvoorbeeld.De kleuren die we in de collectie hebben gebruikt zijn ook behoorlijk expressionistisch; felle kleuren die een aantrekkingskracht hebben op kinderen. Sommige items, zoals de jas Caramelo en het scuba-programma, laten als het ware de verf zelf zien en tonen hoe kinderen met hun vingers kunnen schilderen. Ook gebruikten we teksten, zoals juist kinderen die kunnen maken, bijvoorbeeld ‘you are my favourite person’.Sommige prints zijn gemaakt door papiersoorten met verschillende structuren af te drukken, vervolgens uit te knippen en verschillende patronen te maken. Daarnaast hebben we nog een artistieke techniek: collage. Dit zal ook te zien zijn in verschillende items in de collecties. Bijvoorbeeld de sweater Hipo of cross-over jurk Hatisse. Andere items in de collectie tonen letterlijk penseelstreken, vrij gewaagd en helder zoals je kunt zien in de Doliana jurk.Ook heeft Picasso ons een ander idee gegeven voor een print; Picasso bracht vormen en gezichten terug tot een ogenschijnlijk simpel lijnenspel. En alsof Picasso ons een paar van zijn doodles heeft nagelaten, hebben wij een print ontwikkeld met vrolijke gezichtjes in een heldere lijn.Een andere (hedendaagse) kunstenaar, waar we al eerder mee werkten, is de Franse schilder Nathalie l'Ete. Van haar hebben we een prachtige bloemenschildering bewerkt voor onze collectie.Alle geplaatste prints in de collectie zijn gerelateerd aan kunst; want welk kind wil geen ‘little big artist’ zijn? En natuurlijk zijn alle kinderen ‘born to create’! Verder hebben alle kinderen hun kleine kunstenaarskit en artistieke hulpmiddelen nodig. Zoals Picasso al zei: "Alle kinderen zijn kunstenaars".De materialen in de collectie bestaan uit veel katoen, verwerkt in sweat, jersey en scuba. Maar ook een klein glitterprogramma, want kleine artiesten willen stralen! We hebben voor deze collectie gekozen voor comfortabele, losse en ontspannen pasvormen, sweat shorts en shirts waarin je kunt rennen en spelen.Verder weten we allemaal dat een kunstenaar een muze nodig heeft. En voor (kleine) meisjes die muzen willen zijn, hebben we een aantal echt mooie zomerse glitterjurken, -shirts en -blouse gemaakt.We hopen je creatieve inspiratie te zijn voor dit seizoen…      Over Room SevenRoom Seven is het originele en authentieke merk dat zich sinds 1995 heeft gespecialiseerd in kleurrijk kinderbeddengoed, nachtkleding en kinder(kamer)accessoires. Vanaf 2005 is daar kinderkleding bij gekomen. Room Seven is er voor meiden in maat 80 t/m 152.-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------Niet ter publicatieVoor meer informatie of persuitleenMargo de Bont - Kikkert | redactie@pr4kids.nl | +31 (0)20 761 03 90Download beeldmateriaal op onze beeldbank: www.pr4kids.nl/beeldbankVoor verkoopinformatieRoom Seven | www.roomseven.com 
Beeldbank