PR4Kids
Search Registreren Inloggen
PR4Kids
  • Home
  • Wat bieden wij?
    Offline PR Influencer PR Start-up PR Events
  • Beeldbank
  • Over ons
    Clients
  • Contact

Bristol geeft de Internationale dag tegen armoede vliegende start met bijna € 80.000 voor gezinnen met financiële moeilijkheden

By PR4Kids - 17/10/2022
Bristol – In my shoes campagne
 
Eindhoven, 17 oktober 2022 - Bij Bristol kende de start van het schooljaar een ongeziene golf van solidariteit. Het familiebedrijf zamelde samen met haar klanten in Nederland en België maar liefst € 78.558,41 in voor gezinnen die moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen. 
 
Hartverwarmende reacties en aangrijpende verhalen
Met de ‘In my shoes’- campagne riep de mode- en schoenenketen haar klanten op om zich in de schoenen te plaatsen van mensen die het financieel moeilijk hebben. Ze lanceerden de campagne met een reeks audioverhalen met emotionele en authentieke getuigenissen die een stem gaven aan de harde cijfers. Uit het onderzoek* dat Bristol voerde bleek dat maar liefst 1 op de 3 kinderen al eens met te kleine schoenen naar school gaat en ongeveer de helft van de ouders (47%) hun kind wel eens in kapotte of versleten schoenen naar school stuurt.
 
Per verkocht paar leren kinderschoenen tijdens de campagneperiode maakte Bristol de belofte om 5 euro te schenken aan Nationaal Fonds Kinderhulp in Nederland en Stichting Pelicano in België. De klanten van Bristol konden hun steentje bijdragen met een vrije gift aan de kassa, en werden ook geraakt door de actie. In totaal doneerden ze meer dan dertigduizend euro, met verschillende winkels die de kaap van duizend euro overschreden.

Een overweldigend succes
Op 17 oktober, de Internationale dag tegen armoede, kan Elise Vanaudenhove, CEO Bristol, een cheque van maar liefst € 43.973,39 aan Nationaal Fonds Kinderhulp overhandigen en € 34.585,02 aan Stichting Pelicano.
 
“De cijfers uit onze enquête maakten indruk op onze medewerkers. Bristol wil een inclusief merk zijn met prijzen die toegankelijk zijn voor iedereen, maar dat blijkt écht niet zo vanzelfsprekend. Vandaar het idee om tijdens de dure ‘back to school’-periode specifiek rond dit topic een campagne op te zetten. Naast financiële steun bieden aan gezinnen die het broodnodig hebben, zijn we trots dat we door deze campagne een stem hebben kunnen geven aan een probleem dat maar al te vaak achter gesloten deuren blijft”, zegt Elise Vanaudenhove, CEO Bristol, trots.
 
Anita Bosman, Filiaalmanager van Bristol Groningen, vertelt: “De pakkende en moedige getuigenissen van mensen die met armoede te kampen hebben, raakten ons enorm. We gaan er vaak van uit dat dit een ver-van-ons-bed-show is, maar kinderarmoede is dichterbij dan we denken. Onze klanten waren enorm solidair met onze actie en er waren ook mensen die zélf hun verhaal aan onze kassa deelden. Voor hen een concreet verschil kunnen betekenen, maakt de actie voor ons nog waardevoller.”  
 
Pakjesavond voor 1.700 kinderen
Bij Nationaal Fonds Kinderhulp in Nederland klonken er vreugdekreten bij het horen van het ingezamelde bedrag. Ilse De Voogd, Fondsenwerver bij Kinderhulp: “We kunnen dit bedrag zó goed gebruiken. We willen gezinnen in armoede financieel bijstaan, zodat ze gelijke kansen krijgen voor de toekomst. Met iets groots of iets kleins. Daarvoor hebben we uiteraard financiële middelen nodig. Met deze prachtige donatie kunnen we bijvoorbeeld meer dan 100 kinderen helpen bij het behalen van hun zwemdiploma, 200 kinderen blij maken met een goede winterjas en warme winterschoenen of ruim 1.700 kinderen helpen om ook pakjesavond te vieren.” 
  • « Volgende artikel
  • Vorige artikel »

© 2023 PR4Kids | +31(0)20 761 03 90​ | info@pr4kids.nl​

Zetterij 7-9. 1185 ZZ, Amstelveen

Privacy